Kaikki kohteet
Lomalennot
Kaupunkilomat
Viron lomat
Risteilyt

 

30.4.2019

Matkavekka on valittu Suomen 2. vastuullisimmaksi matkanjärjestäjäksi Sustainable Brand Index 2019 -tutkimuksessa

Matkavekka menestyi upeasti Sustainable Brand Index – tutkimuksessa, jossa selvitettiin laajasti kuluttajien näkemyksiä vastuullisesta liiketoiminnasta. Tulosten mukaan suomalaiset kuluttajat kokevat Matkavekan toiseksi vastuullisimpana matkanjärjestäjänä.

- Lämmin kiitos luottamuksesta - olemme todella iloisia ja otettuja tästä tunnustuksesta! Meille vastuullisuus on tärkeää ja läsnä arjessa joka päivä. On todella hienoa, että se ulottuu brändimielikuvaan asti, kertoo Matkavekan maajohtaja Sami Ansala.

- Matkavekalle on erittäin tärkeää, että kaikkien matkakohteiden palveluiden tarjoajat noudattavat työelämän oikeudenmukaisia perusarvoja sekä kantavat vastuunsa kestävässä kehityksessä.

- Suomessa lennämme lomille peräti viideltätoista kotikentältä ja haluamme omalta osaltamme vaikuttaa siihen, että myös pienempien paikkakuntien lentokentät säilyvät elävinä.

Sustainable Brand Index -tutkimus on Pohjoismaiden suurin kestävään kehitykseen ja vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus, joka perustuu YK:n Global Compactin vastuullisuuden periaatteisiin ja kestävän kehityksen tavoitteisiin. Vuosittaisessa tutkimuksessa selvitetään, millaisia vastuulliset brändit ovat kuluttajien mielestä. Vuonna 2019 tutkimukseen vastasi Suomessa 10 300 henkilöä ja tutkimuksen piirissä oli 174 yritystä.

Lomamatkat ovat vuoden kohokohtia, jota suunnitellaan ja odotetaan pitkään. Kuitenkin niihin liittyy myös monenlaisia huolia ja riskejä. Matkavekan asiakkaat voivat luottaa siihen, että asiat hoituvat ja heistä pidetään huolta joka tilanteessa.

- Tiedotamme, ennakoimme ja huolehdimme suurella sydämellä, jotta jokaisesta lomasta tulee juuri niin ihana ja ainutlaatuinen kuin kuuluukin. Ja noudatamme tietenkin matkapakettilakia, joka antaa vielä lisäturvaa yllättävien tilanteiden varalta, Sami Ansala kertoo.

Lomalla jokainen haluaa ottaa rennosti ja siksi onkin tärkeää, että matkanjärjestäjä huolehtii siitä, että kohteessa kaikki toimii.

- Kuluttajat vaativat yrityksiltä jatkuvasti enemmän tekoja vastuullisuuden eteen ja niin sen pitää ollakin, Sami Ansala toteaa.

- Matkailijat tekevät mielellään ympäristön kannalta järjeviä valintoja ja kunnioittavat paikallista ympäristöä, kunhan heille tarjotaan siihen mahdollisuudet. Ja se on meidän työtämme. Teemme tiivistä yhteistyötä kohdemaiden ja hotellien kanssa, jotta voimme tarjota turvallisia ja myös ympäristön kannalta kestäviä lomamatkoja nyt ja tulevaisuudessa.

 

Lisätietoja Sustainable Brand Index -tutkimuksesta: https://www.sb-index.com/finland



Jaa tämä sivu sähköpostitse